Mit csináljak az új lakótárssal?

2008. november 5., szerda

Levéltár

Az érdekesség kedvéért belinkeltem ezeket a telefonnal készült képeket. Tudom nem a legjobbak, meg amúgy sem lehet normálisan elolvasni őket. Az alsón elég jól olvashatóak élőben a lovasság kötelékében résztvevő tisztek nevei (Kollonitsch, Gombosch, Ebergeny, Vizlay, Esterhazy, Lehoczky, Bagosi ) szerepelnek. A fentin meg kivehető az infanterie és a dragoner mellett szereplő Currassier, ami szerintem a lovasságot jelenthet és feltünő módon hasonlít a magyar kuruc szóhoz. Még utána nézek, de röhögnék a markomba, ha kiderülne, hogy semmi egyebet nem értettek akkor a kuruc szó alatt, mint lovas, lovasok...[coursier: gyors ló,versenyló franciául. ]

Nohát, ide is eltévedtem unalmasabb óráim során.
Na jó nem ilyen egyszerű a dolog. Mindenesetre otthon van egy aprócska kutatási tervem, és otthoni jóváhagyással a helyi levéltárakat is letámadtam. A Haus- Hof- und Staatsarchiv-ban egyelőre nem volt semmi, a magyar delegátust leszámítva. Így elsőnek a Kriegsarchivba kezdtem el dolgozni. Ha valakit érdekel egyelőre azt vizsgáljuk, hogy kik azok a magyar személyek, akiket a császári iratok megemlítenek, mint résztvevők a török elleni harcokban 1683-tól és később hogyan viszonyulnak a Rákóczi-szabadságharchoz. (Átállnak-e vagy sem.) Ennyi. A fő cél amúgy Bottyán (János) lokalizálása lenne...

Nincsenek megjegyzések: