Mit csináljak az új lakótárssal?

2008. december 7., vasárnap

HGM

Végül pedig csak, hogy kiengeszteljenek, a hősök csarnokában szerepel többek között Zrínyi Miklós, Hunyadi János (a képen Johann Hunyad néven), egy Nádasdy gróf és Pálffy Miklós, távolabb a papa vértjét is megtaláltam az egyik vitrinben a magyar címerrel együtt. Érdekes és egyben örömteli volt.
Sokat megélt járgányt, ezen utazott szarajevóban Ferenc Ferdinánd, a drága, és jó hogy meglőtték, ilyen kocsiért én is kicsináltam volna...
Itt Buda magyar ostromát állítják be ismeretlen csataként 1848/49-ben. Ennél már csak egy másik képaláírás bakizott nagyobbat. Mely szerint: 1848. április harcok Komárom erődje alatt, ebben csak az a gáz, hogy az egy vitrinnel előbb istenített Jellasics báró 1848. szeptemberében ütközött meg először magyar seregekkel, csúfos vereséget is szenvedett, előtt fegyveres összetűzés a két állam között nem volt.Ennyi :) Az ötöst az indexbe, lécci. :P

A mai napon sikeresen eljutottam a Heerengeschichtliches Museumba, a helyi Hadtörténeti Múzeumba. Sajna, Ondrej barátom ígérete ellenére elbóbiskolt, így nélküle indultam útnak. A hely nagyon szép, és első látásra csalóka, azt hittem 1-2 óra alatt megjárom, lett belőle öt, jó mondjuk érdekelt is a dolog. Így jobb is, hogy nem jött szobatárs, bár elmondása szerint ő is elnézett Terkával 3 után, de nem találkoztunk, szóval csak a fotói után hiszek neki... Nagyon szép az épület, bár történelmileg itt-ott érdekesen vannak beállítva a dolgok...

Nincsenek megjegyzések: